Orteza na kciuk – najważniejsze informacje

orteza na kciuk cze 20, 2023

Orteza na kciuk – najważniejsze informacje

Bardzo mało ludzi jest świadomych jak ważne są ręce i dłonie. Każdego dnia są narażone na niebagatelny wysiłek. Wszystko to jest możliwe ze względu na obecność bardzo złożonego systemu stawów, ścięgien, nerwów, mięśni, a także kości. W rezultacie możliwe jest posiadanie swobodnego zakresu ruchów podczas codziennych czynności. Jednak dopiero w momencie kontuzji dłoni człowiek zaczyna doceniać ich możliwości. Orteza na kciuk umożliwia odciążenie dłoni, co przekłada się na szybszy proces regeneracji i powrót do sprawności.

Kto narażony jest na kontuzję dłoni?

Niemal każdy człowiek w swoim życiu będzie zmagał się z przeszywającym bólem ręki, który będzie utrudniał codzienne funkcjonowanie. Zazwyczaj jest to pierwsza oznaka przeciążenia dłoni. Samo noszenie ciężkich zakupów czy wykonywanie tych samych ruchów rąk podczas pracy jest ogromnym obciążeniem. Każdego dnia przeciętny człowiek jest narażony na uraz, nie dotyczy to wyłącznie sportowców. Wystarczy się potknąć, upaść z roweru czy źle złapać za przedmiot. Tak niewiele dzieli od skręcenia, złamania, zwichnięcia nadgarstka. Równolegle bez znaczenia w kontekście zdrowia dłoni i rąk nie pozostają choroby zwyrodnieniowe stawów, reumatoidalne zapalenie stawów lub zespół cieśni nadgarstka.

Odczuwanie bólu ręki i znacząco zmniejszony możliwy zakres ruchu sprawia, że obniża się jakość codziennego funkcjonowania. Lekceważenie bólu może doprowadzić do pogłębienia kontuzji lub zaostrzenia objawów choroby. Drobne urazy czy przeciążenia stawów zazwyczaj wymagają czasu i odpoczynku. Kluczowe jest zapewnienie odciążenia dłoni, dlatego zastosowanie stabilizatora ręki jest jednym z najczęściej rekomendowanych rozwiązań. W przypadku poważniejszych kontuzji lub wystąpienia stanu zapalnego należy bezzwłocznie udać się do lekarza. orteza na kciuk

Stabilizator na kciuk – niezastąpiony w procesie regeneracji

Orteza na kciuk stosowana jest podczas wybicia kciuka, przeciążenia nadgarstka, a także przy wystąpienia bólu na skutek reumatoidalnego zapalenia stawów. W przypadku tych dolegliwości bezwzględnie należy dążyć do odciążenia stawów. Sam odpoczynek nie będzie wystarczający. Stabilizator na dłoń umożliwia wyhamowanie pogłębiania kontuzji, a także zmniejsza dolegliwości bólowe. Równolegle dzięki temu możliwe jest zachowanie odpowiedniego ułożenia stawu. Orteza na kciuk jest niezastąpiona podczas gojenia urazów. Ogromnym atutem tych ortez jest zmniejszenie zakresu ruchu przy jednoczesnym uniknięciu całkowitego unieruchomienia. Ortezę na kciuk można zastosować już przy odczuwaniu bólu na skutek przeciążenia.

Wybór stabilizatora powinien być podyktowany poprzez dobór właściwego rozmiaru. Stabilizator musi bardzo dobrze przylegać do dłoni. Nie może się zsuwać i uciskać. Równolegle należy wybrać model, który jest wytrzymały, ale także przyjemny. Dobrym rozwiązaniem jest wybór ortezy na kciuk wykonanej z oddychającego materiału wraz z kompresją. Wówczas siła ucisku pozwala na utrzymanie odpowiedniego krążenia i jednocześnie zapewnia prawidłową rehabilitację kończyny.