Poduszka ortopedyczna – dla kogo będzie dobrym wyborem?

lut 11, 2021

Poduszka ortopedyczna – dla kogo będzie dobrym wyborem?

Poduszki ortopedyczne to akcesoria cieszące się rosnącą popularnością. Te przedmioty, na które decyduje się coraz więcej osób, zapewniają prawidłowe ułożenie i podparcie kręgosłupa w czasie snu. Dlaczego warto zakupić taką poduszkę i kto powinien się na nią zdecydować?

Poduszka ortopedyczna – wskazania

Wiele osób wykonuje pracę w pozycji stojącej lub siedzącej. W takich sytuacjach trudno jest stale utrzymywać prawidłową postawę ciała. Nieodpowiednie ułożenie kręgosłupa przez kilka godzin może nieść za sobą poważne konsekwencje. Wiąże się to zazwyczaj z bólem, odczuciem sztywności i drętwieniem kończyn. Tradycyjne poduszki nie zapewniają odpowiedniego podparcia kręgów szyjnych. Dlatego kręgosłup narażony jest na obciążenia również w godzinach nocnych. Zmieni to wykorzystanie odpowiednio dopasowanych modeli ortopedycznych. Ich stosowanie zalecane jest osobom doświadczającym bólu lub mrowienia w okolicach karku. Wskazaniem do wyboru takiego produktu jest również sztywność i napięcia w okolicach ramion i odcinka szyjnego. Do objawów przeciążenia kręgosłupa należy również drętwienie rąk i garbienie się. Specjalistyczne poduszki megamedic.pl mogą być stosowane profilaktycznie i przez osoby często budzące się z bólem karku.

Jak wybrać odpowiedni model?

Warto wiedzieć o tym, że odpowiednia poduszka ortopedyczna powinna być dopasowana do budowy ciała i pozycji w czasie snu. Osobom śpiącym na boku zalecane są modele z dodatkowym profilowaniem w kształcie wałka, który wypełnia przestrzeń między ramieniem a szyją. Śpiący na plecach powinni decydować się na niższe egzemplarze wyposażone w dodatkowe wcięcie. Poduszki dla osób wypoczywających na brzuchu to płaskie modele w kształcie gwiazdy. Stosowanie ortopedycznych akcesoriów do spania może być korzystnym rozwiązaniem. Aby poradzić sobie z odczuwanymi dolegliwościami, warto skorzystać z porady lekarza.